två och lite till dagar kvar!


1. Hur gammal är du om fem år? 22, Låter vuxet!! Vid den åldern hade ju Mamma och Pappa redan fått mig!

2. Vem var den sista du träffade? Elina, vi såg ghost whisperers. Det var spännande!!

3. Hur lång är du? 159,5 cm. Eller 160. Vet ej. 

4. Vilken var den senaste film du sett? Harry Potter and the Goblet of Fire. Jag och Sanna hade HP Maraton!! Dock så hann vi inte med OOTP för vi var så trötta :/

5. Vem ringde du senast? Mi madre :)

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Haha shoppa är kuul! ... Om man har oengar förståss :)" Till "Henrik Ron" som han heter på min mobil!!

7. Vad är dagens planer? Snarare kvällens... Men det är att bädda nytt och läsa hp sen somna. Kanske sitta vid datorn lite grann också.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS, Har ringfobi som är dryg med mig för det mesta!

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Sambos. Vilket konstigt ord egentligen...

10. När såg du senast din mamma? Nyss.

11. Vilken ögonfärg har du? Azules.

12. När vaknade du idag? Kl 9o, låg och drog mig tills 25 över för kl 09.35 börjar ett bra program! (Det är med i sommarlovsmorgon :]) men det är på engelska, ni vet dom hära lite längre serierna som burkar vara i slutet. Blue Water High! Jag är fast!!

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja hittat har man väl gjort, men den har alltid hört till någon annan.

14. Vilken är din favoritplats? Bokaffärer, helst Åkerbloms. Hemavan. Och där mina fina vänner är :)

15. Vilken plats föredrar du minst? Kyrkogårdar, sjukhus, inne i stan på kvällstid (när man är själv). Jag fattar inte hur man kan bo i stan! Det är ju hur läskigt som helst!! Varenad människa som går förbi tror jag är en våldtäktsman och varje bil som kör förbi inbillar jag mig saktar ner och tror att det är en kidnappare. Jag planerar världens planer vilket håll jag ska springa åt om jag blir anfallen. Huvva så läskigt det är!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Om tio år är jag 27. Då har jag hittat min framtida man (Kan man snälla hoppas!!). Jag har just tagit lärarexamen och jobbar på en gymnasieskola som Spanska och Idrottslärare. Vad tråkigt det låter!! Men jag känner på mig att jag kommer sluta som lärare jag med... Om jag har tur så kanske jag pluggar till läkare men det kommer jag aldrig fixa.

17. Vad skrämde dig som barn? Döden. Jag ville absolut inte dö ifrån mamma och pappa...

18. Vem fick dig att skratta senast? Tua. Hon är allför rolig hon!!

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja! har ju knappt några CD skivor...

20. Har du stationär eller bärbar dator? JAG har en gammal bärbar. Familjen har en Stationär :)

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Nattlinne/Stor T-shirt!

22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre. När man ska läsa måste ha två att lägga under och bakom den "riktiga" kudden så att man får skönt i ryggen :)

23. Hur många landskap har du bott i? Ett.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Eheheh. Nono.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? "Barfota utan strumpor och skor... ska jag vandra med dig!" Jag gillar att gå barfota i gräset. Men inte i grus... Sockar är bäst på vintern! Speciellt tjocksockar!

26. Är du social? Kanske inte den mest sociala... Är rätt så blyg.

27. Vilken är din favoritglass? Jag vet inte, jag gillar inte glass så jättemkt!! Men jag tycker om att äta vaniljglass med kokade/uppvärmda hallon och socker :]

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Jag skulle spara väldigt mycket, skaffa ett fadderbarn. Lite skulle jag nog shoppa, hade inte kunnat låta bli... Har märkt idag att jag är ovantligt fattig för att vara jag!! Sen skulle jag också bjuda med mina kompisar på en resa till något kult ställe. Jag skulle vilja fara till Disneyland  ;]

29. Tycker du om kinamat? Ja, Fast jag har bara ätit det en gång så jag vet kanske inte....

30. Tycker du om kaffe? Nej. Det stinker!

31. Vad dricker du till frukost? Mjölk eller Juice om vi har :)

32. Sover du på någon särskild sida? Nej. Brukar vända mig var 5e minut, så den som jag somnar på...

33. Kan du spela poker? Ja! Eller bara sån här vanlig poker som man brukar köra hemma.

34. Tycker du om att mysa? Oja!

35. Är du en beroendemänniska? Beror på vad det är! Endel saker är jag helt klart beroende av.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja. La madre de Rebecca.

37. Vill du ha barn? Ja.

38. Kan du några andra språk än svenska? Kan och Kan... Kan lite iaf. Engelska och Spanska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet är najsbajs!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Typ kläder, resor, böcker och upplevelser :)

42. Äger du dyra smycken? Ja ett, men jag vet inte hur mycket det är värt.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nope.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Mjölk tror jag.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Tua. Hon måste vara bäst på underhållning!

46. Välj ett ärr på din kropp? På höger ben över knät. Min tränare sa åt mig att man tjänar mycket på att vara hård i skogen. Det är bara att springa på i snåriga partier osv... Så jag tänkte vara hård och sprang rakt in i världens gren som rev upp en 3 cm lång skara i skinnet. Det var skönt. Fick iaf känna på att vara hård.

47. Vad har du för ringsignal? Någon konstig som finns på Iphonen... Jag irriterar mig på att man inte kan fixa egna ringsignaler så lätt. Jag orkar inte böka med program och sånt.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja. Det tror jag. Tua har då använt en hel del.

49. Flirtar du mycket? Ehm, det tror jag inte... :P

50. Vart togs din profilbild för din blogg? I bilen faktiskt.

51. Kan du byta olja på bilen? ... Ja om du talar om hur man gör!

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, det behöver jag inte oroa mig för än :)

53. Vilken var den senaste bok du läste? Harry Potter and the Deathly Hallows. Underbar bok! Om du inte läst den. LÄS DEN!

54. Läser du dagstidningen? Nej, bara vädret och sporten typ.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

56. Dansar du i bilen? Hahahh hur skulle det se ut?!

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rock klassiker.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Det var nog vilken slags hårtyp jag har.... Om ni vill veta så har jag 3b/f/i. Vilket betyder: Ganska små lockar som blir korkskruvar, fint hår som nästan är genomskinligt om man håller det mot ljuset och väldigt tunnt hår, mindre än 5cm omkrets om man sammlar ihop allting till en hästsvanns. Jag vill ha tjockare!!

59. När var du i kyrkan senast? Senast när jag jobbade, vilket var i lördags tror jag. (Tar vatten ifrån Strömbäcks kyrka och vattnar blommorna som är utanför ;))

60. Vilka personer utmanar du?  Rebecca, hon gillar listor, fast den här kanske va lite väl lång...

 

Abrazos


Kommentarer
Postat av: G.

Du känner ju Frida också som har samma födelsedag som du! :)



Haha ja jag känner det! Gud alltså, hörde du om Max som vann 83 000? Känner avundsjukan lite grann alltså :P

2009-06-30 @ 23:38:30
URL: http://serenitynoire.blogg.se/
Postat av: G.

Ja! HELT sinnes! Btw vilken föreställning ska du se HBP? (Ska du se Hanna på torsdag btw?)

2009-06-30 @ 23:47:36
URL: http://serenitynoire.blogg.se/
Postat av: G.

Jag vet inte! Jag måste ringa henne, känner jag.



Haha men det är ju ingen stämning 14.00! På kvällen är det ju ashärlig stämning, massvis med folk och så brukar de ha godis! :D



Haha jag tror att JKR har uttalat det annorlunda, men jag minns inte hur. Ska kolla upp det.



Ja, du har en poäng. Men visst läste du om den där karaktären, som skulle vara en kusin till Ron som skulle gå Slytherin och vara lika smart som Hermione? Fast hon ströks, av någon anledning.

2009-07-01 @ 13:51:40
URL: http://serenitynoire.blogg.se/
Postat av: F

Rolig lista jag tror jag snor den bara för att jag har tråkigt.. nästa gång du utmanar, utmana mig också :D hahah då blir jag mer taggad på att göra dom :D

2009-07-01 @ 16:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0