liibros

Snodd!

Senast köpta inbundna bok:
Så länge vi båda andas av Stephenie Meyer eller The Tales of Beedle the Bard av (Världens bästa) J.K Rowling.
Senast köpta pocketbok: När jag hör din röst av Stephenie Meyer (Vet inte varför jag köpte den i pocket, gillar inbundna mer!! Men den var billig :) )
Favoritgenre: Fantasy - Jag gillar påhittade saker, det är så mycket roligare än vår värld!! Och Ungdomsromaner - Typiska tjejböcker kan vara huur roliga som helst att läsa. Gillar Syskonkärlek av Katarina von Bredow.
Ultimata längden på en bok: Det beror ju på hur bra boken är!! Om den är huuur bra som helst vill man ju helst inte att den ska ta slut, men om den är lite sisådär så kan den få vara 250-300 sidor kanske :)
Favoritbokhandel: Åkerbloms (Bokia är ju penn och papper affären som ligger över för er som inte visste ^^)
Favoritbibliotek: Biblioteket på Hogwarts? Okej ska inte vara så nördig!! Men jag har inget favoritbibliotek tror jag, har inte hittat något utlimat än. Men bibblan här i stan fungerar helt okej :) Härlig plats att plugga på! Men det är inte ultimatmysigt... Midgårds är fint! Men inte så stort :)
Favoritplats att läsa (i hemmet): Sängen.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): I Stugan eller utomhus om det är bra väder och tysst och stilla runt omkring och om man hittar någon skön plats att sitta på!
Fem författare du alltid köper i inbundet format: J.K Rowling - dom svenska böckerna. Dom engelska böckerna (barnversionen) är ju i pocket! Nästan Meg Cabot.. Har två pocketböcker av henne. Pocket är sämre...
Bästa lässnackset: Godis eller något som inte kladdar. Man vill inte få fettfläckar i böckerna!!
Bästa läsdrycken: Juice.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Tysssssssnad. Eller regn som piskar mot fönstret :)
När på dygnet läser du helst? Sent på kvällen och Natten
Bästa bakfylleläsningen: Fråga inte mig :P
Bästa kollektivtrafikläsningen: Jag brukar inte klara av att läsa så mycket. På mornarna går det hyffsat men på eftermiddagarna är det kört. Det bästa att läsa är typ en tidning eller något där man inte behöver läsa så långa stycken... om jag klarat av det hade det helt klart varit Harry Potter!!

Böcker är typ bland det bästa som finns!! Jag skulle lätt kunna tänka mig jobba i en bokhandel. Älskar att bara gå omkring och titta i bokaffärer. Det är så coolt att liten bok kan innehålla såå mycket! Så många olika historier, sagor osv :] Önskar bara att jag hade mera tid att läsa på och att jag var lite snabbare. Jag tar för lång tid på mig med en bok. Läser bara på kvällen innan jag ska sova (nästan) och nu på senare tid börjar jag bli så trött så att ögonen faller igen ganska så snart efter att jag gått i säng ^^ Därför tar det lång tid!! Måste gå ocg lägga mig tidigare så att jag orkar läsa längre :)

Idag vare varmt! Var på stranden med Sanna. Imorgon blir det stan med Sanna och Fanny. Mys!

3 dagar kvar tills italien!
15 dagar kvar tills HBP!!!

Hare bra, kexchokla'

Abrazos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0