Angel of Music

Okej, mer från Jukola då... Vi åkte först båt över till Vasa på fredagkväll, då fick vi se Bolt med Finsk text och svenskt tal, men talet hörde man inte ens för att det var så lågt så jag fattade typ ingenting. Det var lite tråkit. Men aja, sen kom en till film som jag inte hängde med i, jag somnade ^^ Vi kom fram till vasa kanske kl 22, 23 finsk tid, då åkte vi till ett hotell, motell, hostel va de nu va, där delade jag och Sofia rum med Isak och olov, det var meningen att man skulle gå och lägga sig så fort som möjligt men vi satt uppe och lyssnade på musik rätt så länge, så på morgonen, kl halv 6 (Halv 5 egentligen för oss svenskar) var alla döda och ingen ville kliva upp. Vi fick stressa i oss frukosten och sen började den 6h långa bussresan till Mikkeli - allt finskt låter så sött (eller litegranna iaf) - dit vare drygt, men man kunde ju sova på bussen vilket var sköönt!


På vägen dit hittade jag och Sofia ett par trevliga björnar som vi bara var tvugen att umgås lite med. Finska björnar är det inte så offta man får chansen att leka med!



Sen så råkade vi typ förstöra en sån hära grej också :P

När vi kom fram så vare bara 2 timmar kvar till start och sen var vi igång ^^ Det var ca 1000 lag med i tjejkavlen (4pers/lag) och vi fick tillslut en 386e plats. Jag plockade 68 placeringar vilket jag absolut inte förstår hur det gick till, men det var kul iaf!! Jag är nöjd :) Det var sol och kanske 25 grader hela lördagen. Det var så här kvavt i luften och fuktigt och väldigt jobbigt att springa ^^

Sen hade jag gjort bort mitt så då kunde jag bara njuta av allting. Spelade kort och ägde ut alla!! Okej inte riktigt, men nästan ^^ I Herrkavlen var det 1400 lag med, men 7 pers/lag så totalt blire typ minst 15000 människor som var där. det är mycket!! Där hör ni som tror att orientering inte är nå stort!!


Tjejstarten



Militärtälten som man sover i!

Mys!

Herrstarten







Där kan ni få se hur allt går till och ser ni inte hur otroligt kul det ser ut!?

Iaf så åkte vi hem på söndagen, samma väg som vi kom ^^ Fast den här gången på färjan så fick vi först se The Holiday, men engelskt tal och man kunde faktiskt höra vad dom sa!! Sen så fick vi se Mr Bean. Det var kulit, han är braa :P Det här har iaf varit en såå värd resa. Det är när man far på sånt här som man förstår varför man vill träna och bli bra! Sjukt kul har det varit :)



Det här blir typ det längsta inlägget ever, men aja. Igår så sov jag till 3 på eftermiddagen :] Och sen så efter middagen for jag iväg till Rebecca och Andreas dit jojje också kom, vi såg Phantom of the Opera vilket är en himlansh bra film! Musiken är bra, fast jag stör mig lite på att dom har typ tre olika teman, eller melodier som dom kör hela tiden fast med olika texter bara, det hade kunnat varit lite mera varierat, fast det är ändå bra!!

MoiMoi, Kiitos!

Kommentarer
Postat av: Henrik

1:56 så va de typ en norsk som prata va?

2009-06-16 @ 12:55:05
Postat av: F

Oj shit, vad bra du är :D

2009-06-17 @ 17:02:45
Postat av: rebecaca

såååå hiiimlaaaa kul ni verkar haft! :D



2009-06-17 @ 17:30:11
URL: http://rebeccamedcc.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0