Una nota buena, gracias!!

Tack åsa! Jag har aldrig i hela mitt liv varit så nervös inför betyg!? Hur kan spanskan betyda så mkt för just mig? Jag var sjukt nervös just innan vi kom dit. Sen fick vi se slutet av El Dorado, en barnfilm på spanska. Då växte bara pirrigheten ännu mera. Och sen fick vi tillbaka nationella, och det hade gått sjukt dåligt för mig. Mvg på skriv grejen, vg på en annan del, och vg -!!!!! på en annan. Muntliga delen fick vi inte veta. Men ett minus!! I spanska!?!? Vad var det egentligen som hände med mig? Var inte jag det som älskar spanska och som drömmer om att kunna prata flytande?? Himla skit. Så vart jag ju typ helt förkrossad. Hade många tårar berädda på att släppas. Hade världens största klump i halsen och var så sjukt nära på att börja gråta. Så pinsamt och hemskt. Hur mycket spelar egentligen ett litet spanska betyg roll här i världen? Folk svälter och dör ju. Men iaf.... då satt jag där sjukt ledsen och besviken på mig själv(!) och alla fick gå ut och prata utom jag!!  Hon tog mig sist och alla bara ploppade ut så jag blev själv kvar. Okej inte rirkigt själv, jag tvingade typ Oskar att stanna, förlåt!, Jag förstår inte hur hon kunde ta mig sist, hon såg ju att jag var hur nära som helst på att byta ihop. Vilken lättnad det var när hon sa det. Men då blev det ändå hemskt, jag började ju typ grina då iaf. Kunde inte prata normalt iaf. Pero.... MVG I SPANSKA. Gracias gracias gracias! y te quiero



Never knew I could feel like this
Like I've never seen the sky before
Want to vanish inside your kiss
Every day I love you more and more
Listen to my heart, can you hear it sings
Telling me to give you everything
Seasons may change, winter to spring
But I love you until the end of time

Come what may
Come what may
I will love you until my dying day

Suddenly the world seems such a perfect place
Suddenly it moves with such a perfect grace
Suddenly my life doesn't seem such a waste
It all revolves around you
And there's no mountain too high
No river too wide
Sing out this song and I'll be there by your side
Storm clouds may gather
And stars may collide
But I love you until the end of time

Oh, come what may, come what may
I will love you, I will love you
Suddenly the world seems such a perfect place

Come what may
Come what may
I will love you until my dying day

- Moulin Rouge. Otroligt bra film! En av dom bästa jag har sett.

"Mr. Moony presents his compliments to Professor Snape, and begs him to keep his abnormally large nose out of other people's business."

Snape froze. Harry stared dumbstruck, at the message. But the map didn't stop there. More writing was appearing beneath the first.

"Mr. Prongs agrees with Mr. Moony and would like to add that Professor Snape is an ugly git."

It would have been funny if the situation hadn't been serious. And there was more.

"Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a professor."

Harry closed his eyes in horror. When he'd opened them, the map had had its last word."Mr. Wormtail bids Professor Snape good day, and advises him to wash his hair, the slimeball."
- prisoner of azkaban

Abrazos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0