Un sueño terrible

Det var det verkligen. Jag drömde världens hemskaste dröm. Det kom en tsunami till Strömbäck (Kanske inte så troligt, men det gjorde det iaf) och först trodde folket att det bara var stora vågor som kom, så dom badade i det. Många i klassen var typ där av någon konstig anledning. Sen kom den riktiga tsunamin. Den forsade över kajen men jag lyckades hålla mig kvar på något sett, men sen så kunde jag inte hitta Oskar, hur han också var där har jag ingen aning om hur jag visste, men iaf så började jag förstå att han hade följt med ut i havet. Att han var död, jag började grina sjukt mycket och då hittade jag Hampe som satt i en liten trädkoja (det här låter ju nästan komiskt men det var jätteverklgit!) och han bekräftade att Oskar var död. Så vi satt där typ ihopkramade, annars trodde vi väl att vi skulle föras iväg med allt vatten, och grät tms. Det var så hemskt, jag var typ ledsen hela morgonen efter att jag hade vaknat. Men det var ändå en lättnad att vakna, för i drömmen trodde jag verklgien att det var på riktigt. Tänk om det hade varit på riktigt!? Jag vill inte ens tänka på det.

Det har kommit en ny bild ifrån HPB, där lucius sitter i sin cell i azkaban. Ganska cool bild faktiskt.
image46 Men fattar inte riktigt vad det är han har runt halsen? En halskrage? Varför isåfall? Haha, nu längtar man iaf väldigt mycket till filmen! Det ska bli så kul att se allting.



Idag, spanska nationella. Pratgrejen. Känns lite läskigt, borde kanske ha repterat alla tidsformer osv. Men det borde ändå räcka med att läsa på spanska mycket så att man kommer in i språket. Estoy nervioso ahora! Pues bien, det går säkert bra. 
Min engelska lärare tror att om man läser på tex spanska innan man somnar så drömmer man på spanska osv, spanskan finns i hjärnan under natten så att man övar lite fastän man inte vet om det. Och sen om man läser spanska på morgonen också så fastnar det lite bättre. Det skulle ändå vara bra om det gjorde det, för jag läser ofta spanska på kvällen innan jag somnar. Just nu läser jag Harry Potter y la piedra filosofal. (ettan) Har kommit typ 50 sidor. Wehii, av vad är det, typ 250 sidor totalt tror jag. En bit på vägen iaf.  En 5e del.

Okej det var inte tänkt att jag skulle skriva så här långt inlägg, ska snart åka bussen och hade tänkt spela lite piano eller läsa el libro innan. Men det kanske blir det på bussen istället då. Idag har vi bara spanska, eller egentligen matte också men vi har eget arbete där. Så jag börjar kl halv tre. Estupendo! Adios


"Could've been anything," said Ron. "Maybe he got 30 O.W.L's
or saved a teacher from the giant squid. Maybe he murdered Myrtle,
that would've done everyone a favour . . ."
  
- Ron, chamber of seacrets.

Abrazos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0