Un día peor

Buenas noches.
Idag har typ varit min sämsta dag. (Saknar sannas utryck!)

»1. Började med Samhällskunskap i 2½h, där vi gjorde nyhetsanalyser, och jag hittade ingen nyhet som jag ville ha om på typ över en timme!

»2. körprov -alltså kör som i sjunga tms i en folkmassa- Och det gick inte alls bra, fick vara ensam i min stämma med en tjej som inte är så jättebra på att ta rätta toner om jag säger så. Så jag hade hon i örat men lyckades kanske, men en ton går bara inte in i mitt huvud, jag tar ett bess istället för ett b, så irriterande!

»3. Spanska nationella hörförståelse. Det gick typ bra för alla andra utom jag! Jag hade lätt kunnat börja gråta där, jag fattade ju inte ens endel ord! Spanska är det ämnet som jag verkligen vill prestera bäst i, spanska och idrott. Och sen så kommer det dära skitprovet! Nu låter jag säkert dumdum men om jag inte får mvg i spanska kommer jag bli så sjukt onöjd med mig själv. Jag vill så gärna, det känns som om spanska är det enda jag lever för. Okej, inte riktigt, men oj vad jag vill det så mycket. Och jag orkar inte med Loka som typ får alla rätt på alla prov, hon har sjuklt bra uttal och kan allt typ och hon gillar typ inte äns spanska. Eller annars hade hon väl kanske inte läst spanska men.... Åh, varför kan inte jag vara som hon?

»4. Jag hade inte tränat tillräckligt på min pianoläxa, jag vill så gärna öva och vara bäst på piano, men jag orkar inte. Det tar så lång tid för mig. Och har alltid varje fredag dåligt samvete för att jag inte övat så mycket som jag borde. Säger typ ursäkter till min pianolärare hela tiden känns det som.

»5. Skulle köpa en klänning, då funkar inte kortet, så var tvungen att springa till en automat och ta ut pengar.

»6. Skulle ha rep på Idun med dansen kl 5, vi fick typ köra när kl var kvart i sex. Så jag satt där i typ en timme alldeles själv och gjorde absolut ingenting.

»7. Kom hem jättesent, eller okej kl 7, men fick äta kall mat - jag orkade inte värma den.

»8. Nu sitter jag här själv, har dansuppvisning imorgon som jag inte alls är pepp på. Rebecca är på väg till fäktnings SM så det blir inte lika kul utan henne.

»9. Krille visade mig en kille med en låt, som typ fick mig att börja gråta. Fast den var väldigt fin! Kan lägga upp den här: 
 


Det enda som jag tycker har varit speciellt bra idag är att jag efter piano lektion hittade tu en el cafiteria - de tú mismo. Så kunde få lite glädje i mig innan det återgick till los cosas terribles. 


You light up my life 


"HOW DARE YOU GIVE THIS NUMBER OUT TO PEOPLE LIKE - PEOPLE LIKE YOU."
- Uncle Vernon, Prisoner of azkaban.

Abrazos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0