Lucia

Igår vart det tre stycken luciatåg. Klev upp kl fem för att vara på skolan kl sju. Det var ganska jobbigt, fast det går typ bra att vakna bara man får ställa sig i duschen på en gång. Men iaf så var det två luciatåg på skolan, och ett genrep på morgonen, kändes som om jag typ stog upp, och helt stilla också, hela dagen. Tågen på skolan gick väl bra, ingen svimmade, tror jag iaf! Inte vad jag vet.
Efter lunch så sprang vi  till vasaplan och tog bussen till Mariehem, Sveriges Radio. Där lussade vi för personalen men fick även ha med Sankta Lucia i radio!! Det kan ni lyssna på här om ni vill (det kommer efter vädret, efter 2min och 55sek) . Det gick faktiskt bra där, bättre än vad jag trodde, det kändes som om det skulle gå skit när vi väl gick ut. Jag var lucia xD det var ganska roligt faktiskt, jag trodde inte att jag var nervös, men stod och skakade hur mkt som helst när jag väl kom fram och skulle stå stilla, fast det gick bra ändå. Det var skoj att vi gjorde det på radion, och med Tjelvar, för nu har dom spelat in allt och vi kommer få det på skiva. :D Muy divertido.
Musiklinjen åk 2 på Midgårdskolan i Umeå lussar på Sveriges Radio i Umeå. Foto: SR VästerbottenJättefin bild på mig jag vet xD

Sen på kvällen  jobbade jag i Garderoben på strömbäcks folkhögsskola, på musikalakademins julföreställning eller nått sånt. Det var ett slappt jobb, och rätt så kul ändå. Vi typ arbetade i en timme och sen så satt vi bara där, och gissa hur mkt pengar vi fick!? 400kr, sjukt värt. Jag trodde att om vi fick nått skulle vi typ få max 100kr. 400kr är ju jättemkt!! Det var nice.

Idag kommer morfar, och jag ska städa nu, mitt rum är i stoooort kaos. Den hära veckan har det varit så mkt att jag typ bara slängt allting på golvet, har inte haft tid eller ork att vara ordentlig, antar att jag får igen det nu :/

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it keeps its brain.
~J.K. Rowling, "Dobby's Reward,"
Harry Potter and the Chamber of Secrets, 1999, spoken by the character Arthur Weasley

Abrazos, glad lucia!

Kommentarer
Postat av: jebbs

HAHAHA ja vet visst är vi söta som älvor XD hahah XD

2008-12-13 @ 13:56:24
URL: http://rebeccamedcc.webblogg.se/
Postat av: jebbs

himla va kul! Jag skulle också vilja sett erat luciatåg! :)

2008-12-13 @ 13:58:13
URL: http://rebeccamedcc.webblogg.se/
Postat av: jebbs

hur hittar jag på SR:s hemsida ?

2008-12-13 @ 14:01:30
URL: http://rebeccamedcc.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0